יום שישי, 8 במאי 2015

עוגת גבינה פירורים ותותים מדהימה ! והיא כולה פרווה !

שבועות היה החג האהוב עלי עד שנולדה לי ילדה אלרגית
לחלב.
מאז החג הזה רק מפחיד אותי .
את החג אני משתדלת לחגוג עם המשפחה הגרעינית שלי שלא מתלוננים
שהוא כבר לא חלבי ואני מכינה כל מה שאפשר ללא חלב.
על השולחן בצד בדר"כ יש גם מטעמים חלביים כדי שיהיה גיוון ויהיה
לכולם וחוץ מזה איך אפשר בלי עוגות גבינה ...
כשאת עוגת הגבינה אנחנו חותכים רק אחרי שפיצית כבר הלכה לישון.
בשבועות הזה אני אחתוך את עוגת הגבינה כשפיצית עדיין בסביבה!
יותר מזה, היא אפילו תקבל את הפרוסה הראשונה!
איך זה קורה ?
בעזרת כמה מוצרים בסיסיים ומעולים הכנתי מתכון אליפות לעוגת גבינה
עם תותים ופירורים (וקוואקר) והיא פרווה לחלוטין !!
כל מי שטעם אמר שמעבר להיותה טעימה ברמות אחרות היו בטוחים שהיא
חלבית. אז זהו, שלא .
מצוין גם לטבעוניים :)

מצרכים :
לבסיס ולפירורים-
כוס וחצי קמח,
150 גרם מחמאה מומסת,
חצי כוס סוכר,
כוס קוואקר,
4כפות קונפיטורת תותים.

לגבינה-
 250 גרם גבינת סויה בסגנון שמנת,
קצפת צמחית,
אינסטנט פודינג וניל,
גרידה של לימון אחד,
תותים טריים חתוכים.

אופן ההכנה :
מערבבים בקערה את הקמח, סוכר,קוואקר ומחמאה לבצק רך ופריך.

מניחים בתבנית משומנת ומשטחים לעובי אחיד וישר.

מכניסים לתנור שחומם מראש ל175 מעלות עד להזהבה.
מוציאים ומגרדים עם מזלג את השכבה העליונה לפירורים ומניחים
 בקערה נפרדת לקירור.

*הבצק הפנימי נראה לא מוכן- זה בסדר-זה מוכן.
מקציפים את השמנת הצמחית עם האינסטנט פודינג וניל לקצפת קשה ועמידה.
בקערה מערבבים את גבינת הסויה יחד עם גרידת הלימון ומקפלים פנימה את
הקצפת לקציפה אחידה.

לוקחים את התבנית עם שכבת הבצק, מורחים שכבת קונפיטורה דקה ומעל
יוצקים את שכבת הגבינה.

יוצרים שכבה ישרה ומניחים את התותים שחתכנו.

מפזרים מעל את הפירורים ששמרנו בצד ומכניסים למקרר לכשעתיים .

מוציאים ובתיאבון .

אחרי זה תחזרו לספר לי כמה טעים היה לכם ...
ותזכרו - אין כאן שום דבר חלבי :) זה אפשרי!

חג שמח.

תגובה 1: