יום ראשון, 2 בנובמבר 2014

מתכון לעוגת פירות מעולה וטיפים איך להכין אותה בזול מבלי להתפשר על האיכות

יוקר המחיה במדינה מאותת לי בכל דרך אפשרית.
ההוצאות גדלות, ההכנסות נשארות אותו הדבר ואנחנו הולכים אחורה.
קשה להתקיים וקשה לשמור על אורח חיים נורמלי . עצוב אך זו המציאות.
על מנת לנסות ולשמר בדרך כלשהי את חיינו כטובים ונוחים אנחנו מנסים
לחסוך איפה שאפשר .
כמובן שבהוצאות הקבועות (שכירות, חשמל, ארנונה ,גנים וכו') אי אפשר לחסוך
נשאר מקום אחד שבו אנחנו עושים השתדלות ענקית . קניות .
הרי גם ככה הכל יקר פה (עיין ערך מילקי בברלין ) אז מצמצמים ומצמצמים .
מכיוון שמדובר בצמצום ולא ויתור לגמרי על מוצרים (שכן אני עושה קניות למשפחה)
החלטתי להרחיב אופקיי ולנסות מוצרים שונים של חברות שונות המקבילים למוצרים שאנחנו
מכירים.
את הקניות השבועיות שלנו אנחנו עורכים בעיקר בשופרסל ולכן כאשר אני מטיילת בין המדפים
אני מעדיפה בדר"כ לקחת את המוצרים של המותג הפרטי שופרסל .
הסיבה העיקרית היא המחיר . יש הבדל משמעותי בין המחירים של מוצרי שופרסל לבין
המקבילים להם בחברות אחרות .
מה שקורה הוא שבכל מוצר של השופרסל אשר זול באפילו שקל או שניים - כאשר
אני בוחרת 30 מוצרים כאלו זה מוזיל לי את החשבון בכ60 שח . משמעותי מאוד.
הסיבה השניה היא האיכות . נוכחתי לראות ולהבין כי האיכות של מוצרי השופרסל אינה נופלת
מאיכותם של המתחרים .
אז מה אכפת לי ? בסופו של ענין אין לי מניות באף חברה ומה שמעניין אותי זה אם המוצר
טוב לי ומשתלם לי .
מבחינת המוצרים כבר התנסתי בהמון מוצרים מצוינים של המותג הפרטי של שופרסל
אך היום אספר לכם על מוצרים מצוינים איתם השתמשתי לעוגת השבת שלי .

אני מכינה הרבה עוגות ומשתדלת את רובן לעשות פרווה וזה מכיוון שהבת הקטנה
שלי אלרגית לחלב והיא אוכלת מהעוגות גם כן .
עוגת השבת שלי היא עוגת תפוזים אוורירית בציפוי פירות וג'לי  .
קלה להכנה ,טעימה מאוד ובונוס נוסף- היא מרשימה וזולה להכנה .
 


מצרכים :
3 בייצים גדולות או 4 קטנות
כוס וחצי סוכר
גרידה של קליפה מ2 תפוזים
מיץ סחוט מ2 תפוזים
כוס שמן
חצי כוס מים
2 כוסות קמח תופח
פירות טריים או משימורים חתוכים יפה
ג'ל בטעם פירות

אופן ההכנה:
מתחילים עם עוגת התפוזים -מקציפים בייצים עם סוכר,מוסיפים גרידת תפוזים,
מוסיפים שמן,מים,וקמח. כאשר הבלילה אחידה משמנים תבנית 26 (או רינג) ושופכים פנימה .
 מכניסים לתנור שחומם מראש ל180 מעלות לכ-40 דקות- תלוי תנור - עד שהעוגה מזהיבה
ויבשה מבפנים (בודקים עם קיסם).
מוציאים את העוגה ושופכים עליה את מיץ התפוזים ומצננים  .
חותכים את הפירות שבחרתם . אנחנו אוהבים ענבים ,תותים ואננס . את הענבים והתותים
אני רכשתי בעונה,שטפתי והקפאתי  .אתם יכולים להשתמש בכל פרי שתרצו . ניתן גם
להשתמש בפירות מקופסת שימורים .אני הוספתי אננס משימורים.
כאשר העוגה קרה אנחנו עוברים להכנת הציפוי .
לפני כמה זמן ראיתי ברשת רעיון מקסים לעוגה עם ציפוי ג'לי - לעשות גם את הדפנות
עם שכבת ג'לי . בשביל לעשות זאת אנחנו מחלצים את העוגה מהתבנית 26 ומעבירים אותה
לתבנית 28 . מניחים במרכז.
מניחים מעל העוגה את הפירות שחתכנו .
מכינים בקערה ג'לי -2 שקיות עם 4 כוסות מים רותחים. מערבבים היטב עד שהאבקה
נמסה לגמרי ואין גושים ויוצקים את נוזל הג'ל על העוגה.

תחילה בצדדים וממשיכים על העוגה עצמה.


כאשר הג'לי ציפה את כל העוגה מכניסים לקירור.
*מי שלא רוצה לעשות שכבה צדדית לא חייב אפשר להכין את העוגה בתבנית 26
ולצקת מעל הפירות את הג'לי (כמות של שקית אחת) .


עוגה קלה להכנה, מרשימה ביופיה והכי חשוב ממש טעימה .
תהנו :) 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה