יום רביעי, 2 באפריל 2014

תתעוררו זה לא רק הדור של היום

מאז שאני אמא אני צופה בחדשות בתדירות גבוה יותר ,
אני חרדתית יותר . חרדה לילדיי, לבעלי , למשפחתי ,לעצמי.
עם ריבוי המקרים אותם אני קוראת ושומעת לאחרונה על ילדים
שמעורבים בקטטות, על ילדים שנדקרים , על ילדות שנאנסות ומוטרדות
אני מזדעזעת כל פעם מחדש ונלחצת . כן גם לי יש ילדים ואני מודאגת.
אני מודאגת כי החברה שלנו מידרדרת מיום ליום . כי החינוך כושל .
בבתי הספר המורים לא משתלטים על התלמידים ואם השתלט למחרת
האם או האב מגיעים ומתנהגים באלימות לגורם המחנך .
הורים מתירים לילדים / ילדות בגיל 12 לצאת לבלות בשעה 12 בלילה 
ולחזור בשעות הקטנות .
ואז כולם באים בתלונות לדור של היום . כי פעם זה לא היה ... אז תרשו 
לי לתת את דעתי .
הדור של היום הוא התוצאה שלנו . שלכם !
גם פעם היו מקרים - לא פחות קשים אך התקשורת לא היתה ענפה כמו היום.
פעם השתיקו דברים, החליקו אותם .
אני בגיל 15 עברתי הטרדה מינית על ידי המורה שלי בבית ספר .
כן גם הטרדה מילולית היא הטרדה מינית! כשהמורה שלי אומר לי קבל עם וכיתה
שאני מתפשטת לפניו בפורים כי אנחנו מתחפשים לאדם וחווה !!! 
וכשהוא מצחקק עם ילד אחר מהכיתה שהגיע לבית הספר עם היקי בצוואר ואומר
לו שגם הוא נושא אחד כזה ומצביע לכיוון מכנסיו ושואל אותי אם לספר לכיתה על זה !!! 
 אז כן זוהי הטרדה מינית גסה ביותר ובית הספר שתק והשתיק את הנושא עד שנאלצתי
 לעבור לבית ספר אחר .
ההורים שלי לא פעלו באלימות ולא הרביצו למורה כפי שנהוג היום אך זה מה שלימד אותי
וכך התחנכתי - לא טוב לך -תזוזי . אבל לא התחנכתי לאלימות ! 
היום הורים על דבר כזה יחכו למורה מתחת לבית ואז הילד ילמד ויחכה גם כן לילד
אחר מתחת לבית.
כך נולד דור אלים .
אני שומעת על ילדה בת 12 שנאנסה ע"י קבוצת נערים .
תרשו לי לספר לכם. גם בשכבה שלי למדה ילדה בת 13 שנאנסה ע"י קבוצת נערים .
אבל מערכת המשפט בישראל השאירה את הילדה להתבוסס בדמה ושלחה רק חלק
מהנערים לעונש. השאר יצאו מזה כאילו כלום. היום - 16 שנים אחרי אותם נערים
המשיכו הלאה, הקימו משפחות ,עשו משהו עם עצמם . והיא ? היא התאבדה לפני
שנה או יותר ... והעולם שתק.
פרשת זמר מפורסם שהולך עם נערות /ילדות  לכאורה , וגם האבא שלו מעורב וניצל
את שמו בשביל להכניס ילדות למיטה, לכאורה .
גם בתקופה שלי זה היה ! ואני מכירה אישית מישהי ששכבה עם נגן של להקה כאשר
היתה בת 14 כאשר הוא ידע בדיוק את גילה הצעיר (והלא חוקי) אך הלך איתה והבטיח
כי גם מושא הערצתה יצטרף ויבוא . והיא כמו ילדה/נערה עם אהבה עיוורת נכנסה אל 
בין סדיניו .
אף אחד לא שמע על זה ולא ידע על זה .אבל זה היה ! נסתר מעיני התקשורת ועיני המדינה .
והיום כשהכל צף ובכל אתר /עיתון / חדשות מדברים על זה - זה מציף גם אצלי .
כי לא המציאו את הגלגל ומה שיש היום היה גם פעם .אולי היום זה במימדים גדולים יותר
כי הכל גדול יותר היום,הכל מוחצן יותר ומוקצן יותר.
וזה עצוב . אבל כאן התפקיד שלנו כהורים מגיע .
אם אנחנו רוצים  לשנות משהו השינוי חייב לבוא מאצלנו קודם כל . אנשים שוכחים
שהתפקיד של ההורה הוא לחנך,לתת דוגמה אישית  ולהגיד לא זה בסדר !
גם אם הילד ישנא אותי בסוף היום. הוא יאהב אותי כשיתבגר.
גם אנחנו היינו יוצאים לבלות בגיל 12 ! לפיצה העירונית ! היינו יוצאים מהבית ב20:00
בערב וחוזרים עד 12 בלילה !
מאיפה להורים יש את האומץ לתת לילד בן 12 לצאת לבלות ב12 בלילה מהבית 
ולחזור בשעות הקטנות ?
איך הורים לא שמים לב שלילד בן ה15 יש סכין בתיק ???
ולמה אמא לא מחנכת את הילד שלה שאם עושים סקס אז זה צריך להיות אינטימי
וכשיש עוד 8 חברים לידך ורק ילדהאחת זה אונס???!!!
אני רותחת כי זה הכל ענין של חינוך וכאן אנשים כושלים. קל להאשים את הדור
אבל הבעיות מתחילות עם ההורים. וזה דור אחר.
אז במקום להאשים תעשו חשבון נפש. תבינו שכשאתם צועקים על הקופאית בסופר,
על הנהג ברכב שלפניכם , על השכן המעצבן - הילדים שלכם צופים ולומדים !
תזכרו שלהגיד לא(!!) זה בסדר .
להתעניין במה קורה עם הילד, מה היה בכיתה, מי החברים ולאן הולכים - זה רצוי
ויכול גם לשפר את מערכת היחסים עם הילד וגם תוכלו לשמור עליו מקרוב.
אני בעד לתת חופש ופרטיות לילדים אבל להיות עם היד על הדופק תמיד.
ותמיד זוכרת משפט שגדלתי איתו - ההורים שלי העדיפו להגיד לי לא ושאבכה 
מאשר שהם יבכו עלי !
אז אם לבוא בטענות זה רק לעצמנו ולהתחיל לשנות.
מאחלת לכולנו לילות שקטים ונטולים חרדות ,שכל הילדים יחזרו בשלום לאמא ואבא
שלהם ושנוכל לבקש שקט מהילדים למטה בלי לחשוש  שידקרו אותנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה